BriiffiGround käänsi uuden sivun Turun Kirjamessujen tarinassa
Turun Kirjamessut on Suomen vanhin kirjallisuuden messutapahtuma, joka kerää vuosittain yhteen noin 900 esiintyjää ja satoja näytteilleasettajia. BriiffiGround kynäili tapahtumalle uuden ilmeen, joka vastaa paremmin messujen viestinnän haasteisiin.
Kunniaa ilmeuudistukselle
Uudistuksen tavoitteena oli raikastaa Turun Kirjamessujen visuaalista ilmettä. Uuden logon lisäksi haluttiin parantaa tapahtuman näkyvyyttä kokonaisvaltaisemmin. Tavoitteena oli eri käyttöyhteyksiin sovellettavissa oleva, erottuva ja tunnistettava ilme, johon pystytään luontevasti liittämään myös messujen vuosittain vaihtuvia poikkitaiteellisia teemoja. Esimerkiksi vuonna 2019 teemana oli teatteri ja vuonna 2020 se oli musiikki. Uusi ilme näkyi mm. Turun Kirjamessujen mainonnassa, tapahtuman markkinointimateriaaleissa sekä tietysti nettisivustolla.
Turun Kirjamessujen uudistus sai kunniamaininnan Vuoden Mainos 2019 ‑kilpailun Design-kategoriassa.
”
Turun Kirjamessujen teemoittelun muutos kohti poikkitaiteellisuutta oli keskeinen kimmoke logon ja ilmeen uudistamiseen. Syksyn pääteema teatteri ja vuoden 2020 musiikki pääsivät uudistuksen myötä paremmin esille.
— Tiina Heiskari, projektijohtaja
Tätä teimme
Logo ja visuaalisen identiteetin uudistus / Brändiohjeistus / Markkinointiviestinnän konsepti ja materiaalit