Markkinointiviestintätoimisto Briiffi ja viestintätoimisto Ground ottavat käyttöön yhteisen brändin kolmen yhteistyövuoden jälkeen. Tavoitteena on tarjota jatkossa asiakkaille entistä helpommin brändi‑, markkinointi‑, viestintä- ja vastuullisuuspalvelut saman katon alta.
Yhteistyötä on tehty jo vuodesta 2019, jolloin Briiffi osti Groundin. Nyt on tullut aika ottaa yhdistymisen viimeinenkin askel ja jatkossa toimisto tunnetaan nimellä viestintä- ja mainostoimisto BriiffiGround.
Yhdistyminen on ennakointia nopeasti muuttuvaan toimintaympäristöön. Markkinoinnin ja viestinnän yhteistyö on jo alalla arkipäivää, mutta BriiffiGround haluaa terävöittää vastuullisen kasvun kärkeä.
– Vastuullisuuden ja yhteiskunnallisen ymmärryksen merkitys on korostunut kaikissa asiakkuuksissamme – myös niissä, joissa on lähdetty hakemaan puhtaasti kaupallista kasvua. Näemme, että nykypäivän liiketoiminnassa kasvu ja vastuullisuus kulkevat vahvasti käsi kädessä ja jopa edellyttävät toisiaan. Autamme asiakkaitamme ymmärtämään vastuullisuuden osana kasvua ja vahvan brändin rakentamista, sanoo BriiffiGroundin toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi.
Vuodesta 1984 toimineella Briiffillä on pitkä kokemus brändin rakentamisesta ja kaupallisuudesta. Ground on erikoistunut strategiseen viestintään, yhteiskunnallisiin teemoihin ja vastuullisuusviestintään. Nämä vahvuusalueet yhdistämällä BriiffiGroundilla on tarjota kokonaisvaltaista osaamista mainontaan, viestintään ja maineenhallintaan.
Erilaisen osaamisen kokoaminen saman katon alle helpottaa erityisesti asiakasta.
– On paljon kustannus- ja resurssitehokkaampaa, kun tarvittavan osaamisen, ymmärryksen ja toteutuksen saa yhdeltä kumppanilta. Tällöin ei synny päällekkäisyyksiä ja maineen rakentaminen on yhdenmukaisempaa, Saivosalmi laskee.
BriiffiGroundin toimitusjohtajana jatkaa Jonne Saivosalmi. Luovana johtajana jatkaa Johannes Norrman ja strategiajohtajana aloittaa Päivi Saarinen, joka oli aiemmin Groundin liiketoimintajohtaja. He kaikki ovat myös BriiffiGroundin osakkaita. BriiffiGroundin osakkaina jatkavat edelleen myös Briiffi Oy:n perustajan Pentti Antikaisen perheenjäsenet.
BriiiffiGround työllistää yhteensä 26 markkinoinnin, viestinnän ja vastuullisuuden ammattilaista. Liikevaihto on noin 2,6 miljoonaa euroa. Yrityksellä on toimipisteet Helsingissä ja Turussa. Asiakkaita ovat mm. FinnHEMS, Helsingin Mylly, Jalostaja, Peab, Pohjolan Voima, Motonet, Finnsementti ja Valmet Automotive.