Viestintä valetaan kestävälle perustalle
Finnsementti halusi tuoda äänensä ympäristökeskusteluun ja vahvistaa viestintäänsä eri foorumeilla. Yhteistyö valoi vahvat perustukset Finnsementin viestinnän suunnittelulle ja toteutukselle.
Suomen merkittävin sementinvalmistaja Finnsementti halusi viestinnällään tukea tuoreen strategiansa toteutumista ja vahvistaa vuorovaikutusta niin sidosryhmiensä kuin median ja suuren yleisönkin kanssa. Me valikoiduimme kumppaniksi, koska meiltä löytyi kokemusta niin rakennusalasta kuin vastuullisuusviestinnästäkin.
Tätä teimme
Vuonna 2018 alkanut yhteistyö lähti liikkeelle viestinnän strategisesta suunnittelusta, johon osallistettiin myös Finnsementin johto. Viestintästrategiassa määriteltiin ne yhteiskunnalliset ja toimialaa koskevat ilmiöt, teot ja tavoitteet, joihin kiinnittyä ja joista viestiä ulospäin.
Yhteistyö on tuonut Finnsementille tukea ja lisäkäsiä sisällöntuotantoon, keinoja strategisesti tärkeiden teemojen esiintuomiseen sekä näkemystä mediayhteistyön vahvistamiseen. Finnsementin asiantuntijoita me sparrasimme blogivalmennuksessa. Vuosisuunnitelman kautta Finnsementin viestintään on saatu kaivattua suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Me toimimme sparraajana ja sisällöntuottajana Finnsementin sisäisessä ja sidosryhmäviestinnässä sekä uusien, aikaan sopivien konseptien ideoinnissa.
”
Yhteistyö on paitsi tarjonnut meille lisäkädet viestinnän tekemiseen myös haastanut meitä ajattelemaan uudella tavalla. Viestintä- ja sisältöstrategian kautta Finnsementin viestintään on saatu kaivattua suunnitelmallisuutta ja johdonmukaisuutta. Hienoa nähdä yhteistyömme vahvistuvan vuosi vuodelta.
Reijo Kostiainen
toimitusjohtaja, Finnsementti