BriiffiGround rakensi Varsinais-Suomen hyvinvointialueen brändi-identiteetin ja visuaalisen ilmeen
BriiffiGround rakensi Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle oman brändin. Yli 23 000 ihmisen työyhteisö nostaa monialaiset osaajansa brändin keskiöön. Logo viestii varsinaissuomalaisten sekä hyvinvoinnin palveluiden kohtaamisesta. Brändi on kehitetty saavutettavuuden ja digitaalisuuden ehdoilla henkilökuntaa sekä muita sidosryhmiä osallistaen.
Varsinais-Suomen hyvinvointialue, Varha, aloitti toimintansa vuoden 2023 alussa. Varha on asukasmäärältään kolmanneksi suurin ja henkilöstömäärältään toiseksi suurin hyvinvointialue Suomessa.
Varha lähti yhdessä BriiffiGroundin kanssa miettimään, millainen Varha on, millainen se haluaa olla ja mistä kulmakivistä sen toiminta koostuu.
Tavoitteena oli viestiä selkeästi uudesta toimijasta
Tavoitteena oli luoda Varsinais-Suomen hyvinvointialueelle yksi kattobrändi ja yhtenäinen brändi-identiteetti. Brändin haluttiin viestivän selkeästi uudesta toimijasta sekä toiminnan ytimestä. Samalla sen haluttiin luovan mielikuvaa ihmisläheisestä, osaavasta ja modernista hyvinvoinnin edistäjästä.
Brändi-identiteettiä rakennettiin työpajoissa yhdessä ja osallistamalla työskennellen. Lisäksi henkilöstölle toteutettiin brändityöhön liittyvä arvokysely. Visuaalinen ilme suunniteltiin saavutettavuusdirektiivin sekä kaksikielisyysvaatimusten mukaisesti.
”
Yhteistyö BriiffiGroundin kanssa auttoi meitä luomaan brändi-identiteettimme vastaamaan sitä, mitä haluamme olla. Identiteettimme keskiössä on ammattitaitoinen henkilökuntamme, jota osallistimme mm. yhteisiin arvoihimme. Lisäksi nimeä ja brändi-ilmettä luotiin yhteistyössä osallistaen asiakkaita, asiakasraateja ja eri sidosryhmiämme.
Pia Ala-Katara, projektipäällikkö, Varsinais-Suomen hyvinvointialue
Tätä teimme
Brändi-identiteetti / Tahtotila ja kulmakivet / Tarina ja strategiakuvitus / Verkkosivujen ilme