Värikkään mainonnan tehosta on myös mustaa valkoisella
BriiffiGround uudisti apteekeista tutun Apobase-perusvoidesarjan mainonnan ilmeen. Pakkausten värikkyydestä inspiraationsa ottanut iloinen kampanja näkyi syksyn 2021 aikana niin aikakauslehdissä, somessa kuin ulkomainonnassakin. Ja mikä parasta, Anna-lehden lukijatutkimuksen mukaan Apobasen mainonta myös toimii kuin rasvattu!
“Mikä on ihosi lempiväri?” ‑kampanjan tavoitteena oli tehdä tutuksi värikästä Apobase-tuoteperhettä ja helpottaa pakkausten löytämistä apteekin hyllystä. Koko perheen ihon päivittäiseen kosteuttamiseen ja puhdistamiseen sopivat tuotteet ovat kuin lempivärit – jokaiselle löytyy omansa.
Iloa ja väriä hyväntuuliselle brändille
“Aloitimme mainostoimisto BriiffiGroundinn kanssa kesällä 2021 Apobase-tuoteperheen ilmeen kirkastamisen ja nykyaikaistamisen”, kertoo Marketing Manager Maria Vulli Karo Pharmalta. “Ja mitä vielä – koko brändi sai upealla visuaalisella ja ammattitaitoisella toteutuksella ilon ja värit sillä samalla hetkellä!”
“BriiffiGroundin kanssa toimiminen on kaiken lisäksi saumatonta. Hommat hoidetaan vankalla ammattitaidolla, eikä epäilystäkään, etteivätkö sovitut projektit ole pöydällä korkealaatuisina ja aina aikataulussa”, Vulli kertoo tyytyväisenä.
“Mikä parasta, BriiffiGroundin jengin kanssa ei myöskään hymy hyydy. Työskentely on yhtä hyväntuulista ja hauskaa kuin miltä Apobasen kuluttajailme näyttää!”
Lähes 90 % koki mainoksen omakseen
Myös kuluttajat ovat huomanneet iloisen ilmeen. Otavamedian julkaisemassa Anna-lehdessä Apobase rohmusi huippupalautetta. Toimivuuspisteet olivat selkeästi yli toimialan keskiarvon, samoin kuin tutustumis- ja ostokiinnostusta mittaavat luvut. Peräti 88 % Anna-lehden lukijoista piti mainosta itselleen tarkoitettuna ja 82 % koki sen lisänneen ostokiinnostusta tuotetta kohtaan. Tutkimuksen vastaajina olivat 15–74-vuotiaat naiset ja sen toteutti Digitalist lokakuussa 2021.
Karo Pharma haastajana vauhtiin
Apobase siirtyi aiemmin tänä vuonna Karo Pharman valikoimiin. Laadukkaiden perusvoiteiden lisäksi Karo Pharma tarjoaa monipuolisen valikoiman alkuperäisiä ja luotettuja brändejä päivittäiseen terveydenhoitoon sekä sairauksien ehkäisemiseen. Yhteistyö Briiffin kanssa pitää jatkossa sisällään Apobasen ohella myös Decubal- ja Locobase-tuotesarjojen mainonnan.
”
BriiffiGroundin jengin kanssa ei hymy hyydy.
— Maria Vulli, Brand Manager, Karo Pharma Oy
Tätä teimme
Mainonnan uusi konsepti / Uudelleenlanseeraus / Printti‑, digi- ja somemateriaalit kampanjaan