Briiffin happy hour Bar Edisonissa
Briiffi valittiin kilpailutuksessa tekemään Turun Osuuskaupan Bar Edisonille kokonaisvaltaisen brändiviestinnän uudistuksen. Tavoitteena oli ravistella seisahtunutta brändiä ja luoda baarista ajattoman trendikäs paikka niin päivä- kuin iltakävijöille.
Bar Edison oli laajan asiakasryhmän kantapaikka avatessaan ovensa vuonna 2005. Vuosien saatossa nurkat kuitenkin kuluivat ja väki hiljalleen väheni. Reilun kymmenen vuoden jälkeen oli hyvä hetki kirkastaa baarin brändiä.
Bar Edisonissa asiakkaiden viihtyvyydestä pidetään huolta rautaisella ammattitaidolla ja palveluasenteella. Tarjoilu ulottuu pöytiin asti ja kävijöiden toiveita kuunnellaan. Erinomaisen palvelun ympärille oli hyvä lähteä rakentamaan uudistuvaa brändiä.
Sopivasti rosoinen – Kirkkaasti viihtyisämpi
Bar Edison sai uudistetun logon, joka on sekä rento että rouhean trendikäs. Logosta suunniteltiin useampi malli, jotka ovat visuaalisesti samaa perhettä. Responsiivinen logo mukautuu moninaisiin käyttötarkoituksiin. Esimerkiksi lampun polttimon muotoa mukailevasta logosta on tehty valomainos, joka toimii baarin sisutuksessa upeana katseenvangitsijana.
Brändiuudistustyö koottiin yksiin kansiin. Bar Edisonin brandbook sisältää brändin tavoitemielikuvan, vetovoimatekijät, infon uudelle työntekijälle sekä laajan brändiohjeistuksen visuaalisuudesta kielenkäyttöön asti.
Brändiuudistuksella saavutettiin asetetut tavoitteet kiitettävästi. Bar Edisonin myynti kehittyi odotuksiakin paremmin ja uudet kävijät löysivät tiensä rennon trendikkääseen ”toiseen olohuoneeseen”.
”
Yhteistyö Briiffin kanssa sujui vaivattomasti ja tulee jatkumaan tulevaisuudessakin. Luova ratkaisu vastasi tarpeitamme ja ammattimainen ote prosessin eri vaiheissa vei projektin maaliin onnistuneesti.
— TOK:n ryhmäpäällikkö Anssi Tähtinen
Tätä teimme
Brändi-identiteetti / Logo ja visuaalisuus / Brand book ja ohjeistus henkilökunnalle