Riitan Herkun Metripizza 20 vuotta – Leffateema vahvisti brändi-imagoa
Briiffiin tiimi halusi nostaa esille Metripizzan klassikostatuksen ikonisten elokuvien kautta. Elokuvamaailmasta inspiraationsa saavan mainoskampanjan sloganiksi valittiin ”Klassikko, joka pitää pintansa”. Slogan viittaa sekä klassikkoelokuviin että Metripizzaan: niihin ei ikinä kyllästy, ja ne toimivat vuodesta toiseen ja vakuuttavat myös uudet katsojat (tai syöjät)!
Metripizzan videoissa ikoniset leffakohtaukset tuotiin suomalaisten nuorten arkeen ja samalla niihin yhdistettiin Metripizzan himo. Mainosvideot toimivat, vaikkei alkuperäisiä leffoja olisi nähnytkään. Leffateattereiden penkkejä jo 90- ja 2000-luvun taitteessa kuluttaneet ikinuoret pääsivät puolestaan pienelle nostalgiatripille, johon kuuluu hyvä leffa ja höyryävä Metripizza.
Neo nappaa pizzan
Forrest Gumpin penkkikohtausta lainaavassa mainosvideossa nuori mies ja nainen ovat miehen tylsää tylsemmässä opiskelija-asunnossa ensimmäisillä ja samalla todennäköisesti viimeisillä treffeillään. Minkäs sille voi, että pizza voittaa deitin 2–0! The Ring-parodiassa kaivosta kiipeävä pitkähiuksinen hahmo saa opiskelijamiehen aluksi pelon valtaan, mutta Metripizza tuo rohkeutta pahan kukistamiseen. Matrix-henkisessä leffapätkässä eri maailmoja edustavat kämppäkaverit taistelevat päättäväisesti viimeisestä pizzapalasta asuntonsa käytävällä.
”
Pohjalaisen perheyrityksen Metripizza on hitti 20 vuoden jälkeenkin
— MTV Uutiset
Reippaasti yli 100 000 katselukertaa
Metripizza-mainoksia oli muutamassa kuukaudessa katsottu yli 120 000 kertaa. Niistä Matrix-leffa oli suosituin: sillä oli Youtubessa yli 91 000 katselua ja esimerkiksi Reddit-sivustolla sitä kuvailtiin sanoilla: ”Paras näkemäni mainos hetkeen”!
Metripizzan mainoskampanja näkyi mm. Facebookissa, Instagramissa, Youtubessa, Alma Median medioissa, ulkomainonnassa sekä seuraavissa suoratoistopalveluissa: MTV, Discovery Play, Smartclip, Viasat ja Ruutu. Kampanjan yhteydessä järjestettävään kisaan osallistui tuhansia henkilöitä ja Youtubessa mainosvideot tavoittivat yli 500 000 kohderyhmään kuuluvaa suomalaista.