Entistä Jumbompaa hankeviestintää
Jumbo-Flamingo on Suomen kauppakeskusten ykkönen. Ykkösenkin täytyy uudistua, minkä vuoksi kesällä 2023 aloitettiin uudistus, joka tekee kauppakeskuksesta entistäkin houkuttelevamman, toimivamman ja viihtyisämmän – entistäkin Jumbomman. Viestinnän merkitys uudistustyön sujuvan läpiviennin kannalta on valtava. Hankeviestinnän kumppaniksi valikoitui BriiffiGround.
Jumbo-Flamingo on myynniltään Suomen suurin kauppakeskus. Siksi se haluaa vastata asiakkaidensa muuttuneisiin odotuksiin myös tulevaisuudessa, ja varmistaa jatkossakin asemansa Suomen kauppakeskusten ylivoimaisena ykkösenä. Osana uudistusta kauppakeskuksen sisätiloja sekä julkisivuja freesataan modernimmiksi, luodaan yhtenäistä tunnelmaa koko kauppakeskukseen ja lisätään yleistä viihtyvyyttä.
Uudistus keskellä kauppakeskuksen vilkasta arkea ei ole helppo tehtävä. Vuokralaisille ja asiakkaille on tärkeää, että asiointi on sujuvaa. Informoiva, innostava ja houkutteleva viestintä kaikille sidosryhmille on keskeisessä osassa uudistuksen onnistuneen läpiviennin kannalta. Me hyppäsimme mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan entistä Jumbompaa hankeviestintää.
”
Innostava, brändin mukainen ja onnistunut markkinointiviestintä paitsi kuulostaa, myös näyttää hyvältä. Panostus viestintään on kannattanut – se on mahdollistanut sujuvan asioinnin ja liikkeiden aukiolon läpi uudistuksen ja ollut isossa roolissa siinä, että negatiivinen palaute on ollut hyvin vähäistä. Mikä huikeinta, kävijämääriin ja myyntiin remontilla ei ole ollut juurikaan vaikutusta.
Tiina Heikkilä, markkinointipäällikkö
Täysin uudenlainen tapa tehdä näkyvää hankeviestintää
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Aloitimme työn suunnittelupöydältä. Määrittelimme viestinnälle tavoitteet, ydinviestit, keinot ja kanavat.
Suunnitelman pohjalta toteutettu monikanavainen markkinointiviestintä on näkynyt ja kuulunut kauppakeskuksen näytöillä, työmaa-aidoissa, somessa, verkkosivuilla ja mediassa. Sisäiseen viestintään luodut tiedotepohjat ja erilaiset presentaatiot ovat olleet kauppakeskuksen omalle väelle tärkeä työkalu, kun vuokralaisia on pidetty ajan tasalla uudistuksen käänteistä. Tutustu hankkeen verkkosivuun ja tekemiimme sisältöihin tästä.
Kaikki ei aina välttämättä mene nappiin. Tähänkin on varauduttu Jumbo-Flamingossa. Laadimme kauppakeskuksen väen kanssa erillisen kriisiviestintäsuunnitelman mahdollisten poikkeustilanteiden varalle, ja käytännön toteutusta harjoiteltiin suunnittelemissamme kriisiviestinnän harjoituksissa yhdessä kauppakeskuksen ja pääurakoitsijan edustajien kanssa. Poikkeustilanteilta on kuitenkin vältytty. Uudistuksen aikana Jumbo-Flamingo on saanut niin liikkeiltä kuin omistajiltakin positiivista palautetta selkeästä ja riittävästä viestinnästä sekä työmaanäkyvyydestä.
Etsitkö luotettavaa viestinnän kumppania ja luovaa toimistoa? Älä epäröi ottaa yhteyttä, saat meiltä aina maksuttoman kartoituksen ja kustannusarvion!
Tätä teimme
Viestintäsuunnitelma / Hankkeen verkkosivutoteutus / Monikanavainen sisällöntuotanto / Tiedottaminen ja mediayhteistyö / Kriisiviestintäsuunnitelma- ja harjoitus