Turku Business Region luo yritteliästä Turkua
Briiffi sai kilpailutuksessa Turun seudun yritys- ja innovaatiopalvelujen sekä B2B-markkinoinnin uudistustyön. Turku Science Park jäi taustalle hallinnolliseksi yritysnimeksi, uudistettu kattobrändi nimettiin Turku Business Regioniksi.
Turku Business Regionille suunniteltiin linjakas visuaalinen ilme, logo, tekstisisällöt, markkinointimateriaalit ja graafiset ohjeistukset.
Turun seudun kärkialat saivat upouudet ilmeet ja paketoinnit. Turun kansainvälisesti merkittävistä kärkialoista puhutaan jatkossa nimillä Health, Maritime, Tech, Clean ja Experience.
Markkinoinnin uudistustyö valmistui juuri parahiksi vierailu- ja innovaatiokeskus Joen avajaisiin. Joki on Suomen ensimmäinen alueellinen B2B-vierailukeskus, joka toimii elinkeinoelämän, innovaatioiden ja kaupunkikehityksen näyttelytilana.
Virtaviivainen jatkumo
Turku Business Regionin logon värimaailma ja muotokieli näyttäytyvät niin kärkialojen, palveluiden kuin itse Turku Science Park Oy Ltd:n virallisissa allekirjoituksissa ja ulostuloissa.
Samansukuinen ilme nivoo laajan konseptin yhtenäiseksi kokonaisuudeksi.
– On ollut todella mielenkiintoista syventyä Turku Business Regionin monipuolisiin palveluihin ja kärkialabrändeihin. Työn suola on voida olla mukana luomassa monipuolisia brändikokonaisuuksia, Briiffin Art Director Tarmo Helminen kertoo.
Brändiuudistus nivoi yhteistyön tiiviiksi.
”
Haasteena oli yhdistää helposti lähestyttävät, paikallisille yrityksille ja yrittäjäksi aikoville suunnatut palvelut ja kansainvälisesti kiinnostava Turun seutu. Tämän lähtökohdan Briiffi oivalsi hyvin ja löysi siihen raikkaan ratkaisun.
— Riku Näsänen, Tiedottaja, Turku Business Region
Tätä teimme
Brändiuudistus / Visuaalinen ilme / Logo / Brändiohjeisto / Tekstisisällöt /
Markkinointimateriaalit / Verkkosivujen visuaalinen ilme