Valmet Automotiven brändille täydellinen facelift
Valmet Automotive on yksi Euroopan johtavista sähköisten ajoneuvojen akkujärjestelmien ja aktiivisten ilmanohjainten kaltaisten kinemaattisten ratkaisujen toimittajista sekä yksi maailman suurimmista ajoneuvojen sopimusvalmistajista.
Yhtiö on valmistanut Uudenkaupungin autotehtaalla 50 vuodessa yli 1,8 miljoonaa autoa. Strategiassa VA keskittyy sähköisen liikenteen ratkaisuihin painottaen akkumoduulien sekä akkupakettien suunnittelua ja valmistusta. Yhtiöllä on akkutehtaat Salossa, Uudessakaupungissa sekä Saksan Kirchardtissa.




Strategiamuutos johti brändimuutokseen
Strategiamuutos autojen sopimusvalmistajasta täydellisempää palvelua tarjoavaksi kokonaistoimittajaksi tarkoitti muutoksia myös viestintään. Sopimusvalmistajarooliin kuuluvan tietoisesti valitun matalan profiilin oli aika väistyä.
Johtoryhmän kanssa läpiviedyn brändityöskentelyn jälkeen BriiffiGround suunnitteli ja toteutti Valmet Automotivelle uuden markkinointiviestinnän linjan, joka kiteytyy sanoihin The fast lane to future vehicles. Valittu linja ilmentää tehokkuudelle ja muutosvalmiudelle rakentuvaa yrityskulttuuria.
Lopputuloksena Valmet Automotiven markkinoinnissa ajanmukaistettiin käytännössä kaikki materiaalit alkaen yrityslogosta, väreistä, perusviestintävälineistä ja ulottuen toimitiloihin, presentaatioihin, videoihin sekä verkkosivuihin.
”
I am impressed by the professionalism and dedication Briiffi has shown.
— Christian Kleinhans, Senior Advisor, Group Business Development, Valmet Automotive
Tätä teimme
Kokonaisvaltainen brändiuudistus, yritysilme, viestintätapa, brand book, verkkosivut, mainonnan linja.