Wiklundille avattiin vappuna Turun ensimmäinen kattobaari
Ympärivuotisesti toimivan Walo Rooftop Barin näyttävä lanseerauskampanja edustaa Briiffin ja Turun Osuuskaupan monipuolisen yhteistyön tuoreimpia hedelmiä.
Briiffi toteutti keväällä Turun parhailla näkymillä varustetulle Walo Rooftop Barille hyväntuulisen ja tyylikkään lanseerauskampanjan. Kattobaarin kesäistä, ihanan rentoa fiilistä huokuva kampanja näkyi ulkomainonnassa, somessa, printissä ja Wiklundin suurikokoisella diginäytöllä. Waloa mainostettiin myös radiossa.
Wiklundin kahteen ylimpään kerrokseen sijoittuva Walo on heti avajaisviikonlopustaan lähtien ollut huikea menestys, joka on ylittänyt moninkertaisesti kaikki sille asetetut tavoitteet. Viikonloppuisin Walo on houkutellut tuhansia vieraita päivässä!
Waloisa kampanja
Kattobaarin lanseerauskampanjassa Walo toimii tienä walaistumiseen. Mainoskuvissa nuorten miesten ja naisten ihastuneet ja toiveikkaat katseet kohdistuvat katutasosta ylös kohti Waloa.
–Rakenteilla olevan kattobaarin havainnekuvia ei näytetty, vaan ihmisiä kutsuttiin kokemaan maisemat ja miljöö itse, kertoo kampanjan suunnittelija, Art Director Tarmo Helminen. – Viestit kehottivat siirtymään Waloon, seuraamaan Waloa ja antamaan Walon täyttää mielen. Kuvamaailma oli kesäisen rento ja haaveileva, värit kultaa ja raikkaita pastelleja.
Kampanjan videot ja still-kuvat toteutettiin yhdellä kertaa, yhden kuvauspäivän aikana. Se on toimiva ja kustannustehokas tapa saada samoja malleja, stailauksia ja lokaatioita hyödyntäen yhtenäiset visuaaliset materiaalit koko kampanjaa varten. Se edellyttää toki tarkkaa etukäteissuunnittelua ja aikataulutusta, jotta kaikki tarvittava saadaan tehtyä jouhevasti ja limittäin, lopputuloksen laadusta tuumaakaan tinkimättä.
–Meillä on käytössämme laaja kumppaniverkosto taitavia ja luotettavia ammattilaisia, joiden kanssa olemme tehneet yhteistyötä monissa eri projekteissa. Tunnemme heidän tyylinsä ja taitonsa. Näin voimme räätälöidä asiakkaalle juuri sellaisen tiimin valokuvaajia, filmintekijöitä ja jälkikäsittelijöitä, mikä kyseiseen caseen parhaiten sopii. Walon kuvat ja filmit toteutti Simelius Simelius, ja videoiden grafiikat ja viimeistelyt tehtiin Briiffissä, kertoo Helminen.
Walo Rooftop Barin lanseerauskampanja pääsi Vuoden Mainos 2019 ‑kilpailun shortlistalle.




Tutustu casevideoon
Tätä teimme
Markkinointiviestinnän konsepti / Lanseerauskampanja / Ulkomainonta /
Some-kampanja / Digi-screenit / Printtimainonta